De Recruitment Tech Awards van 2016 zijn gewonnen door USG People en Recruitz.io.
USG People werd winnaar in de categorie ‘Best Case’, Recruitz.io kreeg de award in de categorie ‘Best Tooling’.
Winnaar beste recruitmentcase @USGPeople ism @Textkernel #RTE16 pic.twitter.com/1JKBL5qa1b
— Bas Westland (@basw) November 24, 2016
Er waren in totaal 24 inzendingen voor de jaarlijkse prijzen voor beste (inzet van) recruitmenttechnologie. ‘Een mooi resultaat’, aldus juryvoorzitter Marieke van Heek (van Compagnon) tijdens de uitreiking op 24 november, in de Fabrique in Utrecht. De award-uitreiking was daar de finale van een uitverkochte editie van het Recruitment Tech Event.
‘Het vak is in ontwikkeling’
Volgens Van Heek geeft het grote aantal inzendingen aan ‘hoe zeer het vak in ontwikkeling is’. Uit de 24 inzendingen werden er door de vakjury eerst 9 uitgekozen voor een presentatie. Daarna bleven er 5 genomineerden over, waarop ook online kon worden gestemd.
Recruitmentmarketing is hot
Een rode draad in de inzendingen? Volgens Van Heek zie je ‘dat recruitmentmarketing ook in de tech heel erg terugkomt. Het engagen van talent, alles om er maar voor te zorgen dat mensen uiteindelijk op die ‘apply‘-knop drukken.’
Best Tooling
In de categorie ‘Best Tooling‘ versloeg Recruitz.io twee andere genomineerden: HelloTalent en IVY works. Het bedrijf in programmatic job advertising was de favoriet van zowel de vak- als de publieksjury. Mede-oprichter Laurent Scholten was zeer gelukkig met de prijs. ‘Mooi dat wij als jong bedrijf zo’n podium krijgen. Er zijn zoveel pizza’s in de nacht doorheen gegaan om zover te komen.’
Best Case
In de categorie ‘Best Case‘ was USG People de winnaar. Ton Sluiter stond samen op het podium met Textkernel, het bedrijf dat voor hen één database bouwde waarop de kandidaatgegevens te vinden zijn van alle merken die onder de paraplu ‘USG People’ vallen.