Geluk zit niet in een klein hoekje, maar eerder in een autootje. Althans, als we Picnic mogen geloven in hun nieuwe wervingscampagne voor deeltijdmedewerkers.
Frans Müller werd vorige week als nieuwe topman van Ahold Delhaize naar voren geschoven, ondertussen rijdt zijn broer Michiel hem steeds steviger in de wielen met de hard groeiende online supermarkt Picnic. Het derde distributiecentrum werd dit voorjaar geopend in Diemen; nieuwe steden volgen elkaar in hoog tempo op. De online supermarkt is hard op weg dé concurrent te worden van supermarkten als Albert Heijn en Jumbo.
Waar zijn de runners?
Om uit te breiden, is meer personeel nodig en daarom begint Picnic een wervingscampagne om nieuwe ‘Runners’ (m/v) werven, deeltijdmedewerkers die in 1 van de ruim 400 elektrische wagentjes ‘s middags en ‘s avonds de boodschappen gaan rondbrengen. En dat is ‘serieus lachen’, zeggen ze er zelf over.
Cabaretier Jochen Otten speelt de hoofdrol
De campagne is gemaakt door bureau Wolfstreet en is te zien op picnic.nl/runner en via sociale media. Cabaretier Jochen Otten speelt coach Nick als leider van het nieuwe Picnic trainingsprogramma, de Picnic Academy. Hij neemt in een filmpje zijn werk bijvoorbeeld zeer serieus en drijft zijn pupillen op humoristische wijze voortdurend tot het uiterste.
In 1 minuut solliciteren
Ook bijzonder aan de campagne: de nadruk die gelegd wordt op de snelheid in het sollicitatieproces. Zo kost solliciteren maar 1 minuut, zo wordt beloofd. Tenminste, als je in die korte tijd kunt bedenken op welk dier je het meest lijkt (en waarom)…