Philips zet steeds meer in op ‘Employee advocacy’, oftewel: het promoten van de organisatie door je eigen medewerkers.
Dat zei Tjeerd van den Berg, global digital marketingmanager bij Philips Lighting, tijdens Werf& Live. ‘Je ziet dat de impact en het netwerk van je eigen medewerkers gewoon heel groot is. Dus daar gaan we steeds meer gebruik van maken.’
Publieksprijs
Van den Berg kreeg tijdens Werf& Live de allereerste Werf& Award uit de geschiedenis, een publieksprijs nog wel, voor de global digital employer brand campaign waar hij aan meewerkte, een wereldwijde, maar in Nederland ontwikkelde campagne om Philips als werkgever op de kaart te zetten, ‘van de VS tot aan China’.
Supergaaf
‘Philips is in Nederland een bekend werkgeversmerk, maar in het buitenland is dat toch nog een stuk minder’, aldus Van den Berg, die zei de prijs ‘supergaaf’ te vinden en meteen zijn LinkedIn-profielfoto erop aanpaste.
Tip: begin klein
Hoewel een wereldwijde campagne indrukwekkend klinkt, en ook de uiteindelijke resultaten best indrukwekkend te noemen zijn, heeft Van den Berg toch ook nog een relativerende tip in huis voor iedereen die met zijn werkgeversmerk ook de wereld wil veroveren: ‘Begin klein’, zegt hij. ‘Je moet niet te moeilijk beginnen, maar gewoon van start gaan, en daarna bouw je het langzaam uit. Zo hebben wij ook echt impact kunnen hebben en kunnen laten zien hoe het is om bij Philips te werken.’
Lees de hele case van Philips:
- Global digital employer brand campaign
- Philips-campagne wordt nu wereldwijd uitgerold
Of bekijk nog meer van Werf& Live:
- Zo gaaf was Werf& Live (de eerste video)
- Suzanne Jansonius: ‘Echt impact heb je na het tekenen van het contract’
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (2/2)
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (1/2)
- Philips, Ahold, Hunkemöller en Tata Steel winnen Werf& Award