Het jaarlijkse congres van deze site, Werf& Live, was donderdag 16 juni weer leerzaam én gezellig, zo laten de foto’s zien.
Zo wist Marian van Soest te vertellen hoe de ABN Amro werkt met persona’s om aan de goede personen te komen:
Bij de presentatie van Sonos liet de techniek het helaas afweten. Zul je net zien. Gelukkig is de Candidate Experience van het luidsprekerbedrijf wel tot in de puntjes verzorgd, zo maakten Bianca Meyer (r) en Klarine Visscher daarna overtuigend duidelijk.
Maar wat kan jíj? Nou, Mandy de Water kan in elk geval goed uitleggen hoe Dura Vermeer tot een opvallende wervingscampagne gekomen was:
Ondanks een gloedvol betoog over zijn project ‘Wat nou Wajong‘ zou Martijn Smit (werken.FM) later achter het net vissen bij de uitreiking van de allereerste Werf& Awards.
Gelukkig nam hij het verlies sportief op…
Top opmerking na verlies #werfenlive was van @SebasWerkenFM : iemand die zich zo inzet voor Wajong verdient geen prijs maar een standbeeld
— Martijn Smit (@MartijnWerkenFM) 16 juni 2016
Plenair again
Geert-Jan Waasdorp vertelde in de plenaire sessie daarna dat we in recruitment niet moeten vertrouwen op de Big Data die we ooit in de toekomst misschien gaan krijgen, maar dat we beter kunnen kijken hoe we de data die we nu al hebben in de praktijk kunnen inzetten. Dat blijkt namelijk best veel te zijn. En passant toonde hij ook nog trots een nieuwe tool, waarmee vacatureteksten verbeterd kunnen worden: de VacatureVerbeteraar.
Terwijl Engeland tegen Wales speelde, legde Diarmuid Russell namens Glassdoor drie wetten van internet volgens oprichter Rich Barton uit: alles wat gekend kan worden, zal gekend worden. Alles wat gratis kan worden, zal gratis worden. En alles wat gewaardeerd (rated) kan worden, zal rated worden. In de tussentijd scoorde Engeland twee keer…
Het grote moment
Daarna was het tijd voor het grote moment: de uitreiking van de eerste Werf& Awards uit de vaderlandse geschiedenis.
Juryvoorzitter Marion de Vries toonde eerst nog even de grote diversiteit aan inzendingen. Iets om trots op te zijn, zo merkte ze terecht op.
De eerste echte Award, de publieksprijs in de categorie arbeidsmarktcommunicatie, was vervolgens voor de internationale employer branding-campagne van Philips, die miljoenen mensen wist te bereiken.
Ook Albert Heijn mocht het podium op om een Award in ontvangst te nemen, en René Herremans en Laura van der Zee deden dat maar wat graag.
Altijd leuk, bij Hunkemöller (prijswinnaar van de vakjury in de categorie ‘recruitment’) was het de man die het bloemetje in ontvangst mocht nemen. Van twee vrouwen nog wel…
En daar waren ze terecht best trots op…
Super trots! @Hunkemoller @HROfficeNL en @Cammiome winnen Werf& Award #werfenlive https://t.co/aD64FeT34R pic.twitter.com/pZB3rIion8
— HROffice | ATS (@HROfficeNL) 17 juni 2016
De laatste Award van de dag, de prijs van de vakjury in de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’, was voor Tata Steel.
En dat is wel een applausje waard!
Lees ook:
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (1/2)
- Philips, Ahold, Hunkemöller en Tata Steel winnen Werf& Award
- Volop aandacht op de radio voor Werf& Awards
Foto’s door Wouter Went