Werf& Live, het jaarlijkse congres van deze site, was donderdag 16 juni weer leerzaam én gezellig, zo laten de foto’s zien.
Nog even nagenieten dus. Zoals van de volle bak bij aanvang. We hebben er zin in…
Dagvoorzitter Heleen Stoevelaar wist het thema van de dag, impact, zelf ook meteen goed handen en voeten te geven:
Steven Gudde maakte daarna duidelijk dat automatiseren leuk is, maar dat het nooit mag betekenen dat het menselijke aspect uit het oog wordt verloren:
Bernard Lugtenberg wist vervolgens het plenaire publiek een sportief inkijkje te geven in de recruitment van Nike.
De impactsessies
En toen gingen we uiteen, voor de impactsessies, in kleinere groepen. Daar legde Ton Rodenburg het nog één keer uit: goede arbeidsmarktcommunicatie weet je te raken in het hart. Oftewel: wanneer gaan de oogjes fonkelen?
Jeroen Fleddérus maakte in een andere zaal duidelijk hoe de Belastingdienst ervoor zorgt dat er ook in de toekomst genoeg personeel is om onze aangifte te verwerken:
En na de presentatie van Lianne Toebes twijfelde niemand meer: de Lidl is eigenlijk een heel leuke winkel… Wie wil daar nou niet werken? Alleen jammer dat we die pakjes (nog niet) in de winkel zullen zien…
Nedap, technisch maakbedrijf uit Groenlo, wist met succes nieuwe medewerkers te werven op Lowlands. Inge Meengs kwam uitleggen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Laura van der Zee, consultant Employer Branding & Employee Engagement bij Ahold, nam haar publiek – samen met René Herremans – mee in de wervingsactiviteiten van ‘s lands bekendste grootgrutter.
Werken.Fm maakte live radio from the spot. Alleen jammer dat je zo’n kek jasje op de radio niet kunt zien, Martijn…
Ieder bedrijf heeft maar één baas, vertelde Ricardo Risamasu. En dat zouden ook recruiters best een wat beter kunnen begrijpen, zegt hij. Al heet de klant van de recruiter dan: kandidaat.
Lees ook
Foto’s door Wouter Went