Met de presentatie van nieuwe kleding op een heuse catwalk, is de ambulancezorg vorige week gestart met een nieuwe arbeidsmarktcampagne, die de slogan ‘Elke dag een nieuwe uitdaging’ meekreeg.
De nieuwe ambulancetenues werden vorige week gepresenteerd in het bijzijn van ruim 400 mensen onder wie minister Bruins (VWS). Ambulanceprofessionals showden de kleding op een heuse catwalk. “De nieuwe kleding draagt op een positieve manier bij aan de aantrekkelijkheid van het vak”, aldus Han Noten, voorzitter Ambulancezorg Nederland (AZN).
Onthulling nieuwe arbeidsmarktcampagne Ambulancezorg. #ambuchallenge pic.twitter.com/otySsD3B8d
— Acad v Ambulancezorg (@Ambu_Academie) 13 september 2018
Start arbeidsmarktcampagne
De kledingpresentatie vond plaats tijdens de aftrap van de nieuwe arbeidsmarktcampagne voor de ambulancezorg. Die campagne moet een vervolg worden op de campagne ‘De mensen van de ambulance‘, die nu alweer een paar jaar loopt. “Wij willen ook in de toekomst tijdige en goede ambulancezorg kunnen verlenen aan patiënten”, vertelt Noten. “We gaan niet zitten wachten op sollicitanten, maar nemen zelf het heft in handen door te laten zien hoe mooi het vak van ambulancezorgverleners is. De campagne draagt dus op een positieve manier bij aan de aantrekkelijkheid van het vak en de nieuwe kleding hoort daarbij.”