Bij de 245 McDonald’s-restaurants in Nederland werken nu al 19.500 mensen. Maar nog eens 15.000 nieuwe crewleden zijn welkom. Via een lokaal ingevulde ‘Crew zoekt crew’-actie hoopt McDonald’s die te vinden.
De mobile first-campagne ‘Crew zoekt Crew’ startte vorige week. In 16 lokale video’s uit alle delen van het land roepen jonge medewerkers de kijkers in hun eigen stijl op om te komen werken bij hun team. De 16 video’s worden regionaal ingezet op Snapchat, Facebook en Instagram. Ook op posters in de restaurants en in sociale media komen ze met lokale selfies terug als het gezicht van de campagne.
Enthousiasme delen
“Wij weten hoe enthousiast onze medewerkers zijn over het werken bij McDonald’s”, aldus HR-directeur Marjolein Reijs. “Daarom laten we hen zelf vertellen waarom ze hier graag werken en wie ze als collega zouden willen. Zo hopen we 15.000 nieuwe crewleden te vinden. Wij bieden hen vervolgens waardevolle kennis en ervaring waar ze de rest van hun loopbaan iets aan hebben, zoals: werken in een team, werken onder druk, omgaan met gasten, en de mogelijkheid om te leren en managementtrainingen te volgen.”
Recent won TBWA\NEBOKO de pitch voor de arbeidsmarktcampagne van McDonald’s. De ‘Crew zoekt Crew’-campagne loopt tot eind van het jaar. Eerder deze week werd al bekend dat de restaurantketen (als enige niet-retailer) in de top-10 staat van Meest Favoriete Werkgevers voor een bijbaan.
Zelf ook je eigen crew als wervers inzetten?
In het Breaking Seminar Referral Recruitment op donderdag 19 april krijg je volop concrete tips, best practices, handreikingen en input voor een succesvolle referralstrategie. Kom je met een collega, dan krijgt de tweede deelnemer 50% korting!