Het DoelgroepenDashboard, waarmee op basis van data arbeidsmarktgedrag in kaart wordt gebracht, heeft in de ManpowerGroup een nieuwe klant gevonden.
De ManpowerGroup wil met het DoelgroepenDashboard inzetten op verdere digitalisering. Daarvoor gaat de organisatie een (intensievere) samenwerking aan met het Arnhemse Jobdigger, die vacatures van het gehele Nederlandse web verzamelt.
Realtime inzicht
Na een pilotperiode zijn de data van Jobdigger nu beschikbaar voor alle medewerkers van Manpower en Experis. Zij zullen de data dagelijks gebruiken om bijvoorbeeld leadlijsten te maken, uitgebreide arbeidsmarktanalyses te doen of om actueel en realtime inzicht te krijgen in het arbeidsmarktgedrag van verschillende doelgroepen. Dit laatste gebeurt via het, mede door Jobdigger, nieuw ontwikkelde DoelgroepenDashboard.
Eenvoudig integreren in bestaande datastromen
“Na een periode van intensieve samenwerking om de pilot op touw te zetten, hebben we ManpowerGroup kunnen overtuigen van de kwaliteit van onze data en de mogelijkheden om onze data eenvoudig te integreren in de bestaande datastromen binnen hun organisatie”, aldus Björn Hijmans, mede-eigenaar van Jobdigger.
‘Onze opdrachtgevers verlangen naar inzichten die onderbouwd zijn met data’
Makkelijke keuze
Voor ManpowerGroup was het na de pilotperiode een makkelijke keuze om voor Jobdigger te kiezen. Jeroen van Hooff, Directeur Marketing & Communicatie bij ManpowerGroup: “De toegevoegde waarde ten opzichte van andere leveranciers is dat de data van Jobdigger in combinatie met onze Business Intelligence leiden tot nieuwe inzichten in de arbeidsmarkt. We hebben gemerkt dat onze opdrachtgevers verlangen naar inzichten die onderbouwd zijn met data. De oplossingen van Jobdigger vormen een solide basis voor een verdere samenwerking.”