Gem. leestijd 2 min  1721x gelezen

Grolsch toont karakter van medewerkers met nieuwe employer branding-campagne

Grolsch toont karakter van medewerkers met nieuwe employer branding-campagne

Ook bierbrouwers ervaren schaarste op de arbeidsmarkt. Daarom komt Grolsch nu met een eigen campagne, waarin het karakter van de eigen medewerkers, met een grote K, centraal staat. 

Met de campagne ECHT.KARAKTER. wil Grolsch zichzelf als werkgever naar eigen zeggen ‘nadrukkelijk neerzetten en zichtbaar maken’. In de campagne staan de eigen medewerkers van de bierbrouwer centraal. Van een groot deel van hen zijn foto’s van dichtbij gemaakt, waarbij je hen recht in het gezicht aankijkt. Zij staan volgens de brouwer symbool voor ‘de eigenzinnigheid, de trots, het vakmanschap, de authenticiteit en de winnaarsmentaliteit’ bij het bedrijf. In de portretten wordt ‘het karakter van Grolsch – door de ogen van haar medewerkers – zichtbaar’.

karakter grolsch

Specifiek naar DNA gekeken

Thomas Rieken, Projectmanager Employer Branding: “Vanuit onze merkcampagne ‘Proef karakter’ hebben we een vertaalslag gemaakt naar employer branding. Daarbij is heel specifiek gekeken naar het DNA van Grolsch, naar datgene wat medewerkers zo trots en betrokken maakt. De vormgeving en uitwerking is gedaan door bureau Artica. De campagne-uitingen zijn terug te zien op onze corporate website, in sociale media, advertenties, bedrijfspresentaties, maar ook bij de ontvangst van nieuwe medewerkers op de brouwerij.”

echt karakter grolsch

Historie gaat terug tot 1615

Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Het bedrijf behoort daarmee tot de oudste brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse als veel internationale drankenmarkten. Sinds 1995 mag Grolsch zich koninklijk noemen. Vanaf 2004 is het bedrijf gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings. Bij Grolsch werken momenteel zo’n 600 mensen, en er staan op de carrièresite op dit moment zo’n 15 vacatures open, zo’n 2,5 op 100 werknemers dus.

echt karakter campagne grolsch

Lees ook:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners