Ook bierbrouwers ervaren schaarste op de arbeidsmarkt. Daarom komt Grolsch nu met een eigen campagne, waarin het karakter van de eigen medewerkers, met een grote K, centraal staat.
Met de campagne ECHT.KARAKTER. wil Grolsch zichzelf als werkgever naar eigen zeggen ‘nadrukkelijk neerzetten en zichtbaar maken’. In de campagne staan de eigen medewerkers van de bierbrouwer centraal. Van een groot deel van hen zijn foto’s van dichtbij gemaakt, waarbij je hen recht in het gezicht aankijkt. Zij staan volgens de brouwer symbool voor ‘de eigenzinnigheid, de trots, het vakmanschap, de authenticiteit en de winnaarsmentaliteit’ bij het bedrijf. In de portretten wordt ‘het karakter van Grolsch – door de ogen van haar medewerkers – zichtbaar’.
Specifiek naar DNA gekeken
Thomas Rieken, Projectmanager Employer Branding: “Vanuit onze merkcampagne ‘Proef karakter’ hebben we een vertaalslag gemaakt naar employer branding. Daarbij is heel specifiek gekeken naar het DNA van Grolsch, naar datgene wat medewerkers zo trots en betrokken maakt. De vormgeving en uitwerking is gedaan door bureau Artica. De campagne-uitingen zijn terug te zien op onze corporate website, in sociale media, advertenties, bedrijfspresentaties, maar ook bij de ontvangst van nieuwe medewerkers op de brouwerij.”
Historie gaat terug tot 1615
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Het bedrijf behoort daarmee tot de oudste brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse als veel internationale drankenmarkten. Sinds 1995 mag Grolsch zich koninklijk noemen. Vanaf 2004 is het bedrijf gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings. Bij Grolsch werken momenteel zo’n 600 mensen, en er staan op de carrièresite op dit moment zo’n 15 vacatures open, zo’n 2,5 op 100 werknemers dus.