‘Hé marketeer, stap in de nieuwe wereld’. Dat is de titel van een speciaal online magazine dat Eneco heeft gelanceerd om nieuwe marketeers te werven.
Het magazine bevat vijf testimonials, met dynamisch beeld van de mensen die zijn gevolgd en hun verhaal vertellen. Eén van de verhalen is afkomstig van degene die zelf verantwoordelijk is voor de campagne van Eneco.
Nooit meer hetzelfde
‘Marketing zal nooit meer hetzelfde zijn’, staat op de voorpagina van het magazine te lezen. ‘Bij Eneco weten we dat inmiddels. Uit ervaring en ook uit ambitie. Dag jaarplanning. Dag 5p’s. Welkom in je nieuwe wereld.’
Eigen visie en lef
Het online special interest magazine draait op de werkenbij-site van het energiebedrijf. Volgens adviseur arbeidsmarktcommunicatie Steffie van der Velde denken ervaren marketeers “misschien niet direct” aan Eneco. “Terwijl er volop kansen liggen om kennis en ervaring volledig te benutten, maar vooral om vanuit eigen visie en lef te ondernemen, experimenteren en innoveren. Als talent één keer bij ons is binnen geweest, ontvlamt bijna altijd groot enthousiasme.”
Keyplayers
Op de ‘werkenbij’-site werd het marketeersklimaat bij het bedrijf uit Rotterdam voorheen onvoldoende belicht, aldus Van der Velde. “Bureau Kindvall bedacht daarop dit magazine, met keyplayers van Eneco en hun praktijkervaring in de hoofdrol. Dynamisch vormgegeven, met links naar verschillende social media-accounts van deze mensen.”
Het moet gezegd: dat is best mooi en eigentijds geworden. Met natuurlijk, op elke pagina ook een link naar de openstaande vacatures…
- Chef Klantgeluk: aparte functie, aparte sollicitatieprocedure