Direct contact met zzp’ers; zo spint NN-Group er garen bij

NN is niet alleen een grote werkgever, maar ook een belangrijke opdrachtgever. Om zzp’ers direct te binden werd een LinkedIn-groep opgericht. Een groot succes, bleek al snel.

Redactie Op 14 maart 2018
Gem. leestijd 3 min 1196x gelezen
Deel dit artikel:
Direct contact met zzp’ers; zo spint NN-Group er garen bij

Lees de hele case van NN-Group die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

De NN group, bekend van Nationale Nederlanden, timmert de laatste jaren hard aan de weg om employer of choice te worden. Vanuit de behoefte een eigen wervingskanaal voor interne medewerkers te ontwikkelen is er inmiddels een hele recruitmentafdeling en een sterk arbeidsmarktcommunicatiebeleid ontstaan. Dit resulteerde in meerdere campagnes en betrokkenheid vanuit de gehele organisatie.

Hoe bereik en boei je de beste zzp’ers?

Maar NN is niet alleen werkgever, maar heel vaak ook opdrachtgever. Veel inhurende managers hebben behoefte aan tijdelijk extra capaciteit of een specialisme waar zzp’end Nederland in kan voorzien. Maar… hoe bereik en boei je de beste zzp’ers?

Direct contact met zzp’ers verhoogt het tempo en vermindert communicatieruis door derde partijen

Begin 2017 is het team Resourcemanagement begonnen met het direct sourcing-project om in direct contact te komen met de beste interim-professionals op de markt. Dit directe contact verhoogt het tempo en vermindert communicatieruis door derde partijen. Om snel te kunnen schakelen bij een nieuwe opdracht is gewerkt aan een netwerk dat beschikt over de beste kandidaten. Dat netwerk wordt gevoed door de huidige zzp’ers binnen NN, sollicitanten en LinkedIn.

Een zzp’er verdient een andere benadering

Natuurlijk heeft NN Group een eigen werkenbij-site. Toch vond het direct sourcing-team dit nog niet geheel toereikend. Een zzp’er verdient een andere benadering dan een sollicitant voor een vaste functie. Het team besloot daarom een extra kanaal op te zetten met oog op retargeting: een aparte LinkedIn-groep, waarin alle interim opdrachten gedeeld worden.

Wat was de impact van de case?

Vanaf nul wist het team binnen een jaar tot de volgende hoogtepunten te komen: een LinkedIn-groep met inmiddels 1.800 leden, een talentpool bestaande uit 120 high potentials, wervende vacatures als norm, uitstekende candidate experience, en 1 op de 5 vacatures ingevuld. Daarnaast een positieve bijdrage aan het employer brand (dit wordt momenteel meetbaar gemaakt). En vanwege de grote besparingsslag is bovendien een sterke positie in de organisatie weten te bemachtigen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Vanaf nul heeft het project zich ontwikkeld tot een sterk proces en een meetbare afdeling. De initiatiefneemster wist haar idee binnen de (logge) organisatie te verantwoorden en vervolgens ook van de grond te krijgen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Intern: medewerkers direct sourcing, leidinggevenden.
  • Extern: zzp’ers en andere kandidaten.

Kom naar de uitreiking!

De Werf& Awards van 2018 worden donderdag 17 mei uitgereikt tijdens Werf& Live in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder meer Hudson’s Bay komt daar vertellen hoe zij hun werving aanpakken. Wie zich voor 16 maart inschrijft, profiteert nog van een korting van maar liefst 70 euro. Wie zich met een team van minstens 3 mensen inschrijft, krijgt tot 1 april bovendien nog eens 25 procent korting op de totaalprijs. Wil je gebruik maken van deze teamkorting, stuur dan even een mailtje.

  • Meteen inschrijven kan hier

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners