Gem. leestijd 2 min  1119x gelezen

#Crimediggers (Steam)

#Crimediggers (Steam)

#Crimediggers is een serious game waarmee de doelgroep direct kan ontdekken dat een digitale achtergrond voor recherchewerk zeer relevant is. Lees de hele case van Steam die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards.

Case Steam

Omschrijving van de case

#Crimediggers laat ICT’ers politiewerk ontdekken. Doel is de werving van digitale rechercheurs voor de politie én het positioneren van de politie als aantrekkelijke ICT-werkgever. We richten ons hbo/wo ICT talent,van 25-44 jaar. De campagne speelt in op de drive van ICT’ers om problemen op te willen lossen.
De serious game #crimediggers laat je ontdekken hoe relevant jouw ICT-skills zijn bij recherchewerk. De game is gebaseerd op echte voorbeelden uit de actuele politiepraktijk. Fictie en werkelijkheid lopen door elkaar heen, met uitstapjes naar het actuele dark web. Ook de reclamecampagne rondom de game is verweven met het spel, met verborgen data in banners en in het audiospectrum van de radiospotjes.

Wat was de impact van de case?

De mediastrategie liet de doelgroep van binnenuit over #crimediggers communiceren. Dus creatieve samenwerking met o.a. Tweakers (exclusieve preview/inzet blogs/tips-trics uitwisselen op platform). Andere media (videotrailer/radio/ banners) waren onderdeel van de challenges door er verborgen boodschappen in te stoppen. Dit veroorzaakte vele miljoenen impressies op social en zeer veel activiteit op allerlei digitale online fora. Fanatieke spelers vroegen zelfs waar ze de banners online kunnen terugvinden, om zo extra punten te verdienen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

#Crimediggers blinkt uit in zijn rijke verhaallijnen verstopt in de sporen die gebruikt worden om te graven in de wereld van complexe criminaliteit. De game sluit naadloos aan bij de doelgroep en daagt hen uit in de online serious game, maar ook bij alle media-uitingen in de campagne eromheen. In de campagne voor #crimediggers werden banners, video’s en de radiocommercial voorzien van ‘challenges’ die de speler voorbij de oppervlakte laat kijken. Denk hier aan verborgen boodschappen in het audiospectrum, of boodschapverbergtechnieken zoals steganografie.

Door de intensieve samenwerking (agile) tussen de nationale politie, digitaal en financieel rechercheurs én Steam hebben wij gezamenlijk een creatieve serious game afgeleverd die zowel inhoudelijk, uitdagend, spannend als leerzaam is voor de doelgroep.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Steam:
Strategie: Jari Kloppenburg, Hans Kroonen
Concept: Maarten Kuipers, Daniel van Gils
Art-Direction: Martin van Triest, Tom Rutgers
Copy: Maarten Kuipers, Sanne Houwing, Philip Rolig
Account:Hans Kroonen, Marc de Winter, Adriana Stapert
Externe betrokkenen: Studio Minsk, Soundcircus, Mediabureau Zigt

Politie:
Renate van Spronsen
Janne-Corien de Goeij-Brons
Kim Joosten

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners