Onder het motto ‘Ben jij te slim om alleen advocaat te zijn?’ is advocatenkantoor CMS recent een nieuwe, opvallende arbeidsmarktcampagne gestart.
De campagne is onder meer te zien via vakbladen en via de aparte wervingssite benjijteslim.nl, maar ook in de openbare ruimte, zoals op de Zuidas. Op de gebruikte beelden staan vijf door Maarten Corbijn gefotografeerde medewerkers van verschillende praktijkgroepen. De campagne is ontwikkeld door VIRTUS communications, samen met Nico van Scherpenzeel (art direction) en Jaap Toorenaar (copy).
Wie je bent is cruciaal
“We hebben gekozen voor deze slogan, omdat deze vraag in onze ogen alles omvat wat wij zoeken in een goede advocaat”, legt CMS-recruiter Mischa Verbeek uit op Advocatie.nl. “Juridisch inhoudelijk natuurlijk ijzersterk, maar alleen daarmee kom je er niet. Wat je kunt, is een randvoorwaarde, wie je bent is cruciaal. Bij CMS moet je verder kunnen kijken dan je vakgebied groot is en innovatief en internationaal bezig zijn. En het is essentieel dat je je kunt verplaatsen in je cliënt.”
Aantrekkingskracht op jong talent
CMS is met 1.000 partners, 4.500 juristen en 74 vestigingen in 42 landen één van de grootste advocatenkantoren ter wereld. In Nederland staat sinds eind augustus 2017 naast een kantoor in Utrecht ook een kantoor aan de Zuidas. De arbeidsmarktcampagne moet eraan bijdragen dat het kantoor meer aantrekkingskracht op jong talent uitoefent.