Gem. leestijd 2 min  582x gelezen

Carerix heeft primeur met realtime arbeidsmarktdata, toegepast binnen het ATS

Carerix heeft primeur met realtime arbeidsmarktdata, toegepast binnen het ATS

Gebruikers van het ATS van Carerix kunnen nu direct inzicht krijgen in hoe moeilijk of makkelijk hun doelgroep te werven is. Dit is te danken aan de integratie van het DoelgroepenDashboard in het Carerix-platform.

Het DoelgroepenDashboard is een initiatief van Intelligence Group en Jobdigger, en laat organisaties zien hoe kansrijk ze zijn om een bepaalde vacature (in een bepaalde regio) te vervullen. Hoewel al veel werkgevers en intermediairs met het dashboard werken, is Carerix officieel het eerste ATS dat de oplossing integreert binnen het eigen platform.

Functienaam invullen voldoende

De functienaam invullen is voor gebruikers nu voldoende om meteen toegang te krijgen tot realtime data van de vacature, de kandidaat en de markt. Zo kunnen recruiters die Carerix gebruiken, snel zien hoe ze het beste de doelgroep kunnen verleiden en hoe ze slimmer kunnen werven via de juiste kanalen. Hoe lastig is de doelgroep te werven? Hoe lang staat een vacature gemiddeld open? Welke (social) media moet ik inzetten? Is de doelgroep actief of latent? Recruiters kunnen het nu sneller dan ooit zien.

Huntlijst van talent

Het DoelgroepenDashboard geeft onder meer inzicht in de (regionale) wervingshaalbaarheid van de doelgroep, schaarste-ontwikkeling, sourcingsdruk, (marktconform) salaris, pullfactoren, belangrijkste wervingskanalen en veelgebruikte apps en social media. Bovendien is het mogelijk een ‘huntlijst’ te maken van bedrijven waar talent zit. Dit voorkomt ‘zoeken op de verkeerde plek’, aldus Geert-Jan Waasdorp, directeur en oprichter van de Intelligence Group.

‘Eigenlijk geeft het DoelgroepenDashboard alles, behalve de naam van de kandidaat’

Informatie over 75.000 functies

‘Eigenlijk geeft het DoelgroepenDashboard alles, behalve de naam van de kandidaat’, zegt Waasdorp. ‘Deze tool is actueel, snel, realtime en te gebruiken voor alle functies. De database kent 75.000 functies. En als de functienaam niet wordt herkend, weet je als bedrijf meteen waar het wervingsprobleem zit. En de naam van de ideale kandidaat kunnen we misschien niet leveren, maar wel bij welk bedrijf hij of zij op dit moment werkt of welk bureau je het beste kunt inschakelen om hem of haar te werven.’

Recruitment process automation

Volgens Arco Westbroek, chief product owner Carerix, is realtime doelgroepinformatie in de huidige recruitmentmarkt ‘van essentieel belang om succesvol te kunnen recruiten’. Hij noemt de integratie dan ook ‘een volgende belangrijke stap in recruitment process automation. Wij zijn trots om de eerste ATS-leverancier te zijn met realtime doelgroepinformatie rechtstreeks beschikbaar binnen ons platform. Dit zorgt ervoor dat recruiters in gesprekken met opdrachtgevers en hiring managers alle feiten van de doelgroep kennen en een professioneel gesprek kunnen aangaan voor de juiste match.’

Bekijk hieronder een korte demo:

https://www.youtube.com/watch?v=uxY4FbB3QHg&feature=youtu.be

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners