Gem. leestijd 3 min  1365x gelezen

Denk in persona’s en een veel betere Candidate Journey is mogelijk (MrWork / Dura Vermeer)

Denk in persona’s en een veel betere Candidate Journey is mogelijk (MrWork / Dura Vermeer)

Online gedrag is tegenwoordig continu te meten. En met de data die dat oplevert, kun je prima je candidate journey optimaliseren, ontdekte Dura Vermeer afgelopen jaar.

Lees de hele case van MrWork die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2017.

Omschrijving van de case

Dura Vermeer wil graag young professionals en professionals op het gebied van Bouw en Infra aan zich binden. Het bouwbedrijf is daarom een samenwerking aangegaan met MrWork om deze doelgroepen zo effectief mogelijk te enthousiasmeren. Dura Vermeer heeft eerst door Proof een employer branding-concept laten maken (vorig jaar nog kandidaat voor een Werf& Award). Het bedrijf wilde vervolgens de basis van dit concept uitdragen naar de voor hun relevante doelgroepen binnen Bouw en Infra.

Per persona een eigen journey

MrWork heeft dit gedaan met zogeheten persona-based campagnes. Per ‘persona’ werd een aparte candidate journey geformuleerd, getest en geoptimaliseerd. Hierbij is elke doelgroep aangesproken met voor hen relevante content, waarbij continu het gedrag op de campagne en op de website gemonitord is. Op basis hiervan is de candidate journey per doelgroep bijgestuurd.

Wat was de impact van de case?

Dura Vermeer en hun employer brand (‘Maar wat kan jij?’) zijn nu top of mind binnen de Infra- en Bouw-doelgroepen. Het levert directe sollicitaties op vanuit de campagne, maar ook sourcing wordt makkelijker, zegt Antal Krootjes, marketingmanager van MrWork, ‘dankzij de herkenbaarheid van Dura Vermeer als werkgever.’

‘De campagne levert directe sollicitaties op, maar ook sourcing wordt makkelijker, vanwege de herkenbaarheid van de werkgever’

De 4 miljoen impressies, gecombineerd met een bereik van 349.000 mensen, genereerden volgens Krootjes ‘een audience van 36.030 geïnteracteerde bezoekers op de website. Van hen zijn 30.700 mensen opgenomen in de talentpool.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case is awardwaardig ‘omdat het een unieke opzet kent’, aldus Krootjes. ‘We binden young professionals en professionals door een gecombineerde inzet van Social Media en Recruitment Automation. De Candidate Journey is binnen deze case echt de basis voor Employer Branding. En naast mooie cijfermatige resultaten biedt deze case ook vele strategische inzichten over bijvoorbeeld persona‘s (Wie is nou echt mijn doelgroep en wat vinden ze interessant?), en over de talent audience (voor eventuele retargeting).’

Constante verbeteringen

De lessen die vanuit de campagne kunnen worden getrokken vormen bovendien de basis voor constante verbeteringen in content en website, zegt hij. ‘Daardoor wordt Dura Vermeer ook echt een steeds interessantere werkgever voor hun doelgroepen, omdat zij ook inspelen op de interesses vanuit de doelgroep zelf.’

Bekijk ook hoe de case uitgelegd tijdens de recente Webinar Week van Werf&:

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Dura Vermeer: HR, Communicatie en Marketing

MrWork: Campagnemanagement / Online consultancy

werf& awardsOok kans maken op een Werf& Award 2017?

Wil jij de opvolger worden van Hunkemöller, Tata Steel, Albert Heijn of Philips? Stuur dan uiterlijk 10 maart 2017 vóór 17.00 jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.

Lees hier over andere inzendingen van de Werf& Awards:

werf& awards jobtalkOf nog even terugblikken op 2016?

Dit zijn de winnaars van de eerste Werf& Awards

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners