De nieuwe campagne voor ict’ers bij de Politie heeft in enkele weken tijd al 1.300 sollicitaties opgeleverd.
De Politie startte pas eind juni met de grootschalige campagne voor de werving van ICT’ers. Het gaat om diverse ict-vacatures, van systeembeheerders tot testers en projectmanagers. Met de wervingscampagne ‘Maak er politiewerk van’ laat de politie zien dat ict’ers tegenwoordig cruciaal zijn binnen het politiewerk. Of, zoals ze zelf zeggen: ‘Met ict vang je boeven. Daarom zoekt de politie ict’ers voor dit spannende werkveld.’
Nationale politie
De politie is onder meer op zoek naar goede ict’ers vanwege de omvorming naar de nationale politie, om de systemen van alle voormalige korpsen naadloos te integreren. De media-inzet van deze campagne richt zich niet alleen op de actieve baanzoeker, maar is bedoeld de politie ook bij de latente zoeker als ict-werkgever in beeld te krijgen. De media-inzet varieert van typische ict-vacaturemedia, LinkedIn en heel specifieke inhoudelijke blogs tot abri’s op stations, Interbest-masten langs de snelwegen en radio.
Meer hoger opgeleiden
De campagne voor de politie is gemaakt door het Amsterdamse strategisch creatief reclamebureau Steam. Dit bureau, dat ook werkt voor onder meer Defensie, ABN Amro, UMC Utrecht en KPN, won in maart dit jaar een Europese aanbesteding voor de werving van nieuwe medewerkers voor de Politie, met zo’n 63.000 mensen in dienst de grootste werkgever van ons land. Bij de bekendmaking van die aanbesteding was al duidelijk dat het accent in de werving steeds meer op het aantrekken van hoger opgeleiden, zoals financieel economisch specialisten en ict’ers, zou komen te liggen. Daarnaast heeft de politie de ambitie om meer vrijwilligers aan zich te binden.