IT’ers werven is sowieso al lastig. En helemaal als je al geen ‘sexy’ imago hebt. Achmea ging de uitdaging aan met de Treasure Hack: een game op Tweakers met actuele thema’s.
Lees de hele case van de Persgroep Employment Solutions die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2017.
Omschrijving van de case
Je zult maar IT’ers nodig hebben als bedrijf. Ze zijn sowieso lastig te bereiken, iedereen wil ze hebben en ze zijn bovendien erg kieskeurig. En dan staat Achmea ook nog eens op achterstand, omdat ze niet als de meest sexy werkgever bekendstaan.
Vooroordelen slim overboord
Ten onrechte overigens, zegt Stephan Liebregt, adviseur arbeidsmarktmarketing bij Achmea. ‘En dat hebben wij bewezen met de Achmea Treasure Hack, waarin alle vooroordelen op slimme wijze overboord werden gegooid. Met een verfrissende game konden we deelnemers tegelijkertijd informeren en selecteren. Binnen het (tech)platform Tweakers, waarmee de doelgroep binding heeft.’
Skills hard nodig
De game bevat uitdagende levels waarbij IT’ers hun skills hard nodig hadden. ‘Een unieke combinatie van inzichten in de doelgroep, actuele thema’s en een vertrouwde omgeving resulteerde in zeer goede performance‘, aldus Liebregt. De game is veelvuldig gespeeld en ook vaak onderwerp van gesprek geweest in de community. ‘Techtalenten kwamen in gesprek met Achmea op het Forum en wilden na de game meer weten over carrièremogelijkheden bij deze organisatie.’
Wat was de impact van de case?
Doelgroep:
Young talents, WO-niveau (IT-affiniteit) met 0 tot 2 jaar werkervaring.
Doelstelling:
30 kwalitatieve leads werven van mensen die geïnteresseerd zijn in een Talentship of een Traineeship.
Resultaat:
- 6,4 miljoen media-impressies,
- 7.084 clicks,
- 0,10% Overall CTR
(CTR Halfpage Ad 0,68%, CTR Billboard 0,41%, CTR Tekstlink 0,06%)
- 13.000 (branded) content pageviews met 50 reacties
- 7.500 (sponsored) forum topic pageviews met 90 reacties
- 16.000 gameplays
- 2.200 e-mailadressen
Ten behoeve van bekendmaking prijs en uitnodiging Achmea recruitmentlunch
Hiervan gaven bovendien 505 spelers aan niet alleen nu, maar ook in de toekomst op de hoogte te willen blijven van vacatures bij Achmea.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Deze case moet een Award winnen omdat IT’ers werven sowieso al een pittige uitdaging is. En helemaal voor een bedrijf zonder ‘sexy’ imago, aldus Liebregt. ‘Achmea ging de uitdaging aan met de Achmea Treasure Hack: een game met actuele thema’s (security), gehost op Tweakers, hét thuishonk van de doelgroep. Laagdrempelig, activerend en sympathiek. En met resultaat! Significante brand engagement en 2.200 leads.’
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Bureau: Tweakers Concepts (Bureau Gekkigheid)
Gerben van der Rijt, Strategie & Concept manager
Sharita Boon, Commercieel Directeur De Persgroep Employment Solutions
Opdrachtgever:
Stephan Liebregt, adviseur arbeidsmarktmarketing Achmea
Bureau: Gamedia (gameontwikkeling/productie)
Dittmar Tukker, ceo
De inzendtermijn voor de Werf& Awards 2017 is gesloten
De komende dagen verschijnen nog wel meerdere cases op deze site. Maar inzenden voor de Werf& Awards van 2017 is helaas niet meer mogelijk: de termijn is gesloten. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.
Lees over andere inzendingen:
- Een overzicht van alle inzendingen van de Werf& Awards
Benieuwd wie er wint?
Kom dan op donderdag 11 mei naar Werf& Live, en je zult niets van het spektakel missen!