Gem. leestijd 2 min  1973x gelezen

Bloggers moeten HBO-V’ers naar ouderenzorg trekken

Bloggers moeten HBO-V’ers naar ouderenzorg trekken

Met bloggers en ambassadeurs via sociale media en e-zines wil de overheid HBO-V’ers overhalen om in de ouderenzorg aan de slag te gaan.

Recent startte staatssecretaris Martin van Rijn daartoe de campagne ‘HBO-V in de ouderenzorg: Daar zit meer achter’. Het imago van de sector is immers niet altijd positief, aldus het begeleidende persbericht, terwijl er juist zoveel kansen en mogelijkheden zijn, vooral voor HBO-verpleegkundigen.

ActiZ_DZMA_site_02

Online experience

De nieuwe campagne, gericht op studenten, docenten en zij-instromers, gebruikt een zogeheten ‘online experience‘ om mensen te laten ervaren dat het werk in deze sector toch best uitdagend is. Op die manier moet hun interesse worden gewekt voor een toekomstige baan in de ouderenzorg. Er zijn onder meer levensechte interactieve films te zien, je kunt ook meekijken met mensen in de praktijk, en je kunt bovendien je kennis testen.

Rondkijken

In de interactieve films treed je door de ogen van een HBO-verpleegkundige het (verpleeg)huis van een oudere cliënt binnen en heb je 3 minuten de tijd om te ontdekken wat er écht aan de hand is. Door in de kamer rond te kijken en verschillende aanwijzingen te ontdekken kun je hier achter komen.

ActiZ_DZMA_site_03

Prachtberoep 

De campagne moet 2 jaar gaan lopen. Het is een initiatief van ActiZ en V&VN, en wordt ondersteund door het ministerie van VWS. ‘Met deze campagne moet het lukken om veel verpleegkundigen ervan te overtuigen dat het werken met ouderen een prachtberoep is’, aldus VWS-staatssecretaris Van Rijn.

davids

Meekijken in de praktijk

De campagne is gemaakt door bureau Made By Jack, gespecialiseerd in employer branding. De campagne wordt aangejaagd door bloggers en ambassadeurs via de website, social media en e-zine. Zeven praktijk- en inhoudsdeskundigen geven daartoe met een wekelijks blog een live inkijkje in de praktijk. Een groep andere verpleegkundigen staat klaar om praktijkverhalen persoonlijk op scholen te komen vertellen. ‘We maken geen gebruik van betaalde advertising, maar van bestaande netwerken, kanalen en de passie van mensen’, aldus Wenda Bolink, die als projectmanager namens Made By Jack bij de campagne betrokken is.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners