Het publiek heeft gesproken. En massaal. Bijna 1.000 mensen gaven hun stem voor de Werf& Awards. Dit zijn de 10 laatste kanshebbers die daaruit voortkomen.
De 10 publieksnominaties voor de Werf& Awards zijn:
In de categorie Recruitment (op alfabet):
- Albert Heijn (werving trainees)
- Gemeente Eindhoven (JobTalk)
- ING (IT-class)
- Jumbo (Endouble)
- Praxis (HROffice)
In de categorie Arbeidsmarktcommunicatie (op alfabet)
- ABN Amro (The Next Web)
- Independer (wervende vacaturesite)
- OGD ict-diensten (zelf vacatures samenstellen)
- Philips Lighting (referralstrategie)
- Rijksoverheid (ict-campagne)
Deze 10 overgebleven kanshebbers krijgen de kans om op 20 april voor de vakjury en op 11 mei voor het publiek hun werk nog eens te verdedigen. Op 11 mei, tijdens Werf& Live, maakt de vakjury vervolgens bekend welke cases dit jaar een van de felbegeerde prijzen op de schouw mag zetten. Ook worden dan de publieksprijzen bekend gemaakt, voor wie de meeste publieksstemmen in de wacht wist te slepen.
Met dank aan bijna 1.000 stemmers
De publieksnominaties zijn te danken aan bijna 1.000 stemmers, die ieder 6 stemmen mochten uitbrengen: nummers 1, 2 en 3 in beide categorieën. Zij konden stemmen op alle 16 genomineerden die eind maart door de vakjury werden aangewezen uit een totaal van maar liefst 42 inzendingen.
Alle 10 publieksnominaties zelf rondgebracht
Op maandag 10 april gingen @EllenvDieren en @martijnhemminga op pad om de 10 publieksnominaties #werfenawards rond te brengen. Hieronder (in volstrekt willekeurige volgorde) enkele beelden die dat opleverde:
Blije gezichten bij de Rijksoverheid, nu blijkt dat de inspanningen om meer ICT’ers te werven worden gewaardeerd.
Ook bij Philips Lighting heerste tevredenheid. Tjeerd van den Berg en Steffie van der Velde tonen dan ook trots de publieksnominatie die ze kregen voor hun campagne om meer referrals aan te trekken, door alle 35.000 medewerkers als recruitmentmarketeer in te zetten.
Gefeliciteerd @rgroenewegen met de publieksnominatie van jullie inzending namens ABN AMRO! #werfenawards pic.twitter.com/GyjOF62MxV
— Werf& (@werfen) 10 april 2017
Bij ABN Amro sloegen ze de handen ineen met The Next Web. Deze contentmarketing avant la lettre leverde in elk geval dit jaar al een publieksnominatie voor een Werf& Award op, tot genoegen van recruitment marketeer Rutger Groenewegen.
Ook bij Independer konden ze de publieksnominatie voor de Werf& Awards zeker waarderen.
Bij Endouble namen ze met genoegen de Award-nominatie voor de Jumbo-campagne in ontvangst.
@praxis en @HROfficeNL in de wolken met publieksnominatie #werfenawards pic.twitter.com/rjR8FqHHHc
— Werf& (@werfen) 10 april 2017
Bij Praxis (en HROffice) waren ze zelfs ‘in de wolken’ met de publieksnominatie die hen op 10 april ten deel viel. Nu alleen nog maar in spanning afwachten tot 11 mei…
Waardering van het publiek
OGD ict-diensten maakte (samen met Kaliber) een campagne waarbij ICT’ers op ludieke wijze hun eigen vacature konden samenstellen. Of de verrassende aanpak genoeg is voor een Werf& Award, zullen we pas op 11 mei weten. Het leverde nu in elk geval al wel veel waardering van het publiek op.
@albertheijn blij met publieksnominatie voor Werf& Award. #werfenawards pic.twitter.com/LLs4ZUhQ3Z
— Werf& (@werfen) 10 april 2017
Ook bij Albert Heijn zagen ze tevreden de publieksnominatie binnenkomen.
Het was dit jaar de allereerste inzending voor de Werf& Awards. En het blijkt nu meteen ook een kanshebber voor de eindzege. Blije gezichten derhalve bij de Gemeente Eindhoven, dat via Jobtalk, een op Tinder gebaseerde vacature-app, jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan helpt.
Ja, een beetje reclame maken, dat mag best, als je net een publieksnominatie voor de Werf& Awards in de wacht hebt gesleept. Global Sourcing Specialist Micha Lekawael poseert er dan ook graag mee voor de oranje ING-leeuw. En ze hebben er bij ING zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt:
(en daar zijn we bij Werf& dan weer best trots op…)
Niets missen van de prijsuitreiking?
Kom dan naar Werf& Live, en zie zelf als eerste welke activiteiten dit jaar als lichtend voorbeeld voor de rest van het recruitmentvak worden gezien. Naast natuurlijk een bomvol inhoudelijk programma, met onder meer sprekers van Action, Bol.com en Rituals. En niet te vergeten: Kevin Wheeler.